czwartek, 26 lutego 2015

BABECZKI - frajda pieczenia z dziećmi

Długo mnie nie było na blogu kulinarnym...a gotuję, piekę bardzo często...
Za namową mojej koleżanki WRACAM :)

Babeczki, muffinki waniliowe ... ciasteczka w foremkach ... Udało mi się z moim starszym synkiem upiec ciasteczka. Dzielnie pomagał...wsypywał, odmierzał, mieszał i z miski do foremek skrupulatnie wkładał ciasto.

Babeczki to jeden z ulubionych przysmaków słodkich moich słodziaków domowych:)

A przepis bardzo prosty! ZACHĘCAM DO WYPRÓBOWANIA.

Nasza przygoda z przygotowaniem ciasta trwała 20 minut. Frajda bezcenna!



SKŁADNIKI:

jajka - 3 szt.
mąka - 1 i 0,5 szklanki
mleko - 1/4 szklanki
cukier waniliowy - 1 łyżeczka
cukier puder - 1 szklanka
proszek do pieczenia - 1 łyżeczka
szczypta soli




SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

1. Włącz piekarnik, rozgrzej do 180st.
2. Do miski: przesiej przez sito mąkę, proszek do pieczenia i szczyptę soli
3. W osobnej misce utrzyj masło z cukrem pudrem. Dodaj jajka całe i utrzyj mikserem.
4. Masę z drugiej miski dodaj do mieszanki z pierwszej miski (do pomieszanej mąki, proszku, soli)
5. Dodaj mleko wraz z cukrem waniliowym i dobrze zamieszaj całość lub utrzyj mikserem.

Gotowe ciasto nakładaj do foremek do 2/3 wysokości foremek.

! Ja używam papierowe foremki, które wkładam do silikonowych foremek. W samych foremkach silikonowych ciasto smakuje jakby mydłem i ciężko umyć foremki.

Pieczemy babeczki ok. 25 minut. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz