poniedziałek, 30 grudnia 2013

Indyk z gruszkami - idealny na niedzielny obiad


Indyk panierowany w ostrej papryce z gruszkami duszony w miodzie z tymiankiem, czerwoną papryką...

Przepis znalazłam na jednym z moich ulubionych blogów...
był tak pyszny, iż postanowiłam i Was zachęcić do wypróbowania:)

Przygotowaliśmy to danie z mężem na świąteczny rodzinny obiad. 
Gdy potrawę podgrzaliśmy (podając z ryżem) musiałam ululać naszego małego płaczącego synka...gdy wróciłam goście "prawie wszystko zjedli":)

Byłam zachwycona - smakowało wszystkim:)

Oczywiście ja również zjadłam:)





Lista produktów (na ok. 4-5 osób)
- piersi z indyka - 800g (tyle zazwyczaj waży 1 pierś indyka)
- cebula - 4 sztuki
- czerwona cebula - 1 sztuka
- miód - 4 łyżki
- musztarda - 1 łyżka
- ocet balsamiczny - 4 łyżki
- tymianek - 1 opakowanie
- mąka (do opanierowania)
- czerwona mielona ostra papryka - 1 opakowanie (do opanierowania)
- pieprz ziołowy - 1 opakowanie 
- oliwa do smażenia

!Naprawdę warto użyć pieprz ziołowy, zamiast zwykłego.

Nawet mój synek paluszkiem sięgał po mąkę z pieprzem ziołowym;)





Sposób przygotowania:

1. Pokroić indyk na mniejsze kawałki. Lekko rozbić.
2. Oprószyć czerwoną mieloną papryką, pieprzem ziołowym i mąką z dwóch stron.
3. Na patelni podsmażyć na oliwie pokrojoną cebulę.
4. Gruszki należy pokroić na ćwiartki i usunąć pestki. (ja smażyłam ze skórką)
5. Dodaj miód, ocet balsamiczny, musztardę i tymianek.
6. Dodaj indyk, połóż na mięso gruszki.
7. Dodaj pokrojoną na ćwiartki czerwoną paprykę.

Smażyć (najlepiej pod przykryciem) od czasu do czasu mieszając - ok. 20-25 minut.





                                                


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz